Tropisch Oeganda - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu Tropisch Oeganda - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu

Tropisch Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Karel

19 Januari 2014 | Oeganda, Mukono

Omdat wij ons met Noah´s Ark op een heuvel bevinden die ongeveer 1200 meter hoog is blijft het hier meestal gematigd warm, zo tussen de 26 en 34 graden.Afgelopen woensdag was het smorgens zeer warm en begon het om 15 uur te regenen en te onweren.Het begon met een gewone onweersbui maar binnen een half uur stortregende het en vielen er hagelstenen neer van ongeveer 2 cm doorsnee.Om 17 uur was het voorbij. Enkele bananen bomen waren gesneuveld. Ellie is een paar dagen behoorlijk verkouden geweest maar dat gaat nu wel weer beter.Zaterdag is er een baby binnen gebracht die ondervoed was en in de cliniek ligt om op te knappen.Als die opgeknapt en op kracht is gaat die weer weg.Roberta van 4 maanden is zo ziek dat voor haar leven wordt gevreesd.Ze heeft aids en kan niet over een longontsteking heen komen omdat ze geen weerstand heeft. Ze is opgenomen in een Brits hospitaal en een van de aunty´s is daar voor de verzorging bij.Zaterdagavond hebben we dat baby´tje bezocht.Na dat bezoek zijn we met Piet en Pieta in Kampala wezen eten nog voor Karel zijn verjaardag. Het was lopend buffet en bleek erg gezellig te zijn.De afgelopen week zijn Karel en Marcel mee geweest om zand uit een moeras te gaan halen maar de graafmachine verzakte en kon met de grootste moeite er weer worden uitgehaald.Na 6 vrachten zand van 10 ton elk moest er een nieuwe lokatie worden gezocht. Deze werd gevonden aan het Victoriameer maar het is wel 8 uur uit en thuis voor 1 vracht.Zand is hard nodig om hier verder te kunnen bouwen aan de school voor het voortgezet onderwijs op het terrein.rijdagnacht was er een jongen in de cliniek gebracht met inwendige bloedingen maar dat was te heftig om hier te behandelen en is metonze ambulance naar het grote ziekenhuis in Kampala gebracht.Momenteel,zondag 19 januari is de verbinding slecht maar toch proberen we nog wat foto´s mee te sturen als het weer werkt.Er gaan vanaf gisteren elke dag vrijwilligers weer naar huis,6 man sterk
en er zijn er 7 bijgekomen.

• 19 Januari 2014 - 11:36

Lisette Hack:

Puh, heftig allemaal hoor, die kinderen die er zo slecht aan toe zijn. Erg knap dat jullie dat allemaal aan kunnen. Maar ik lees gelukkig ook veel mooie avonturen.
    Beterschap voor tante Ellie met de verkoudheid en veel succes verder weer!
    Hartelijke groetjes,
    Lisette

• 22 Januari 2014 - 13:38

Gerrie Otto:

Hoi Karel en Ellie.
    Jullie zijn lekker bezig zeg.Wat leuk Vader en Zoon. om samen dingen te doen.
    heel wat dat de kids er zo aan toe zijn ,
    Wat fijn dat er ook weer mensen bij gekomen zijn .
    Jullie langste tijd daar, zit er bijna op..
    Is je verkoudheid al wat minder geworden Ellie.
    Het is bij ons nog steeds geen winter..aardig wat zon maar
    dan zijn de verschillen niet zo groot als jullie thuis komen.
    We wensen jullie Gezondheid en God,s nabijheid toe de komende tijd
    Groetjes Gerrie en Rien.

• 24 Januari 2014 - 16:41

Marcel:

TIJDELIJK GEEN INTERNET MOGELIJK ! ! !

DUS HELAAS EVEN GEEN NIEUWE BERICHTEN VANUIT MUKONO..! ! !

Verslag uit: Oeganda, Mukono

happy birthday

12 Januari 2014

bezoek evenaar
Karel

Gepensioneerd sinds 2001 Met mijn vrouw Ellie gaan wij van 12 december tot 3 februari helpen met het vakantiewerk onder 160 kinderen( allemaal vondelingen) in Noah's Ark in Mukono,Oeganda. Het is daar dan grote vakantie.en dus gaan de leerkrachten en andere helpers ook van tijd tot tijd met vakantie. In deze periode zijn er dus te weinig mensen om deze 160 kinderen op een leuke manier bezig te houden op bepaalde tijden van de dag. Wij zijn al twee keer eerder in Noah"s Ark geweest dus weten we wel wat ons te doen staat.

Actief sinds 19 Nov. 2013