happy birthday - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu happy birthday - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu

happy birthday

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 Januari 2014 | Oeganda, Mukono

Zondag 12 jan. na de kerk kwamen de Nederlanders een bakkie doen voor Karel z´n verjaardag. De volgende dag zou hij 73 jaar worden. We hadden slingers en ballonnen opgehangen. Met Piet en Pieta was het plan om ergens te gaan eten, maar helaas is Piet ziek, malaria. Dus moet hij verplicht rusten. Maandag 13 jan. 9uur bidstond dank dat er minder kinderen ziek waren. 11uur holyday programma. 5visjes en een plant kleuren, prikken en plakken. De kinderen hadden er wel zin in. 4uur kwam er een vriendin van Pieta ons iets voor doen om te borduren. Wij, Gerda en Ellie, konden dat weer met de kinderen doen. Ieder kreeg een lapje, draad en naald en kon met zwart garen een ketting steek maken. ´sAvonds hebben we dat ook weer aan 26aunties geleerd. Bij het avond eten in de grote zaal geeten, rijst met een soort groente saus. Na afloop werd Karel toegezongen, happy birthday en how old are you? Een grote cake verdeeld en ieder kreeg een marsmellow. Karel kreeg zelfs nog kadootjes. ´sAvonds bij een kampvuurtje nog geproost en een hamburertje gegeten met Jan en Gerda. Bedankt voor de vele felicitaties. Dinsdag 11uur weer holyday programma. In groepjes spelen, schommelen, zandbak, hoela hoep en met driewiel fietsjes rijden. Sommigen zijn heel oed in het hoela hoepen. Marcel en Karel zijn al een paar keer in Mukono met een groepjevn ongeveer 10 kinderen in Mukono wezen eten in een soort cafetaria.Die uitjes worden gesponsord door een kerk in Amaeide waar Gerda en Jan geld van hebben gekregen, De kinderen vinden dat allemaal ontzettend leuk omdat ze normaal niet van het terrein afkomen. Ze rekenen dit ook onder een vakantie activiteit en gebeurt onder leiding van 5 begeleiders.We proberen er weer enkele fototjes bij te doen.

• 15 Januari 2014 - 09:59

Willy :

hallo Kaelmar

Wat een leuke en aparte verjaardag,zo wil ik het ook in maart,[zal wel niet lukken]
    Wij hebben weer gezongen voor het eerst El,was fijn.
    EKA is ook weer gekomen na een half jaar.

h.groeten van Henk en Willy

• 18 Januari 2014 - 18:59

Annie:

Hallo Karel en E llie

Eidelijk bericht van mij,sorry het is steeds druk,maar nog de felicitaties voor Karel zo te zien heeft hij een leuke verjaardag gehad. leuk al die foto"s dan ben ik er ook weer helemaal bij. Fijn dat jullie veel kunnen doen ,het ga je goed en tot gauw, ik heb mijn verjaardag op een mooie manier gevierd. En ik ga een sponser vakantie doen voor en in Tanzania DORCAS, ik moet nog sponsers zoeken dus ideen zijn welkom. De hartelijke groet van Annie en geniet nog van mooi Afrika.

Verslag uit: Oeganda, Mukono

happy birthday

12 Januari 2014

bezoek evenaar
Karel

Gepensioneerd sinds 2001 Met mijn vrouw Ellie gaan wij van 12 december tot 3 februari helpen met het vakantiewerk onder 160 kinderen( allemaal vondelingen) in Noah's Ark in Mukono,Oeganda. Het is daar dan grote vakantie.en dus gaan de leerkrachten en andere helpers ook van tijd tot tijd met vakantie. In deze periode zijn er dus te weinig mensen om deze 160 kinderen op een leuke manier bezig te houden op bepaalde tijden van de dag. Wij zijn al twee keer eerder in Noah"s Ark geweest dus weten we wel wat ons te doen staat.

Actief sinds 19 Nov. 2013