bezoek evenaar - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu bezoek evenaar - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Karel Hofland - WaarBenJij.nu

bezoek evenaar

Blijf op de hoogte en volg Karel

12 Januari 2014 | Oeganda, Mukono

vrijdag 10 jan. ´smorgens met de kinderen van groep 1 aktiviteiten gedaan. Rijden met driewiel fietsjes, daarna wisselen gaan ze in de zandbak, weer wisselen en schommelen. ´sMiddags met groep 3 een schildpad geknutseld, idee van Dineke. Ze vonden het een leuk werkje en waren lekker bezig.Met de kinderen gaat het beter, minder zieken. Het weer is nog erg warm, en soms een omweers buitje. Er is weer een nieuwe vrijwilligster gekomen uit Siberie. Ze heet Olga. Vandaag zijn we naar de kerkdienst geweest. Een vrijwilliger uit Amerika deed de prediking. Piet was er niet, hij was niet erg in orde, en had rust nodig. Ze zijn beiden best moe.
Zaterdag zijn wij met Gerda en Jan,eveneens vrijwilligers hier, naar de evenaar geweest.De evenaar loopt ongeveer 70 km ten zuiden van Kampala en wij verblijven in Mukono ongeveer 35 km ten oosten van kampala.Het is dus iets meer dan 100 km reizen en daar deden we bijna 4 uur over.Het is leuk om dat eens mee te maken. Het is grappig want links en rechts van de weg staat een cirkel en er loopt een streep over de weg die ook door een restaurant loopt.De ene zijde is het noordelijke en de anderee kant het zuidelijke halfrond.Er staan 3 bakken met water een op de streep een op het noordelijke halfrond en een op het zuidelijke halfrond .Noordelijk draait het water rechtsom, zuidelijk linksom en op de streep draait het water niet.In onze ogen was het heel bizonder.Voor we weer naar Mukono gingen hebben we er nog wat gegeten en een paar kleine winkeltjes bezocht.Terug in Kampala hebben we nog wat rondgelopen .Het was er superdruk van mensen en verkeer.Je moet er extra goed op je spullen passen anders doen die mensen het wel voor jou wat niet in onze bedoeling ligt.Marcel en Karel zijn nog verzocht om overdag met de vrachtwagen zand uit het oerwoud te gaan halen.Het is ongeveer 20 km ver en de helft daarvan door nhet oerwoud waar bijna geen wegen liggen.Alleen zandpaden met sleuven en kuilen van soms een meter diep.Het zand wordt gebruikt om te metselen enom te bouwen.We proberen er weer een paar fototjes bij te voegen.

• 12 Januari 2014 - 18:26

Janneke:

Klinkt erg gezellig allemaal zeg,fijn dat het zo goed met jullie gaat.

Liefs van Janneke

• 12 Januari 2014 - 18:39

Willy Langenberg:

hallo famely,
    Wat byzonder weer,het kan niet op volgens mij.fijn dat het beter gaat met de zieken.
    Karel alvast gefeliciteerd met je verjaardag,we komen niet op de koffie.
    En een gezellige dag dinsdag met de Ellie en Marcel,en de hele club.

groetjes van Henk en Willy x

• 12 Januari 2014 - 21:32

Lisette:

Hallo ome Karel, tante Ellie en Marcel,
    Erg leuk om zo met jullie mee te leven. Bijzondere verhalen, maar ik besef wel dat het af en toe ook heel pittig kan zijn.
    Veel succes nog daar en ook veel plezier en geniet van de bijzondere ervaringen!
    Hartelijke groetjes,
    Lisette

• 13 Januari 2014 - 09:13

Cock Groenewegen:

Karel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Och, iedereen viert zijn verjaardag wel eens buitenshuis, maar jullie gaan er iedere keer wel ver voor weg. Maar je hebt daar wel veel mensen op visite. Geniet er maar van. Met jullie huis en vogels gaat alles goed.
    Groetjes,
    Hans en Cock

• 13 Januari 2014 - 12:16

Janny V.d. Kooij:

Hallo Karel en Elly en Marcel,

Karel van harte gefeliciteerd met je verjaardag !! Wat een reden tot dankbaarheid dat de HEER je weer een jaar gespaard heeft in goede gezondheid en dat je ook dit verblijf in Uganda weer mag en kan meemaken. Voor je nieuwe levensjaar wensen we je Gods zegen toe. Ook Elly en Marcel gefeliciteerd met de verjaardag van je man en vader.

Hartelijke groeten van Jan en Janny

• 13 Januari 2014 - 13:18

Henk En Nanny:

Ha Karel! Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je een gezegend jaar toe.Het is wel bijzonder om je verjaardag in de warmte te vieren zeker. Ook Elly en Marcel gefeliciteerd. Het is leuk omjullie belevenissen te lezen. We kunnen zo met jullie meeleven. We wensen jullie nog mooie weken met jullie mooie werk. Fijne dag. Groetjes, Henk en Nanny

• 13 Januari 2014 - 13:33

Rien En Gerrie:

Jullie zijn al op veel bijzondere plaatsen geweest maar de evenaar lijkt me wel heel bijzonder.
    Karel ook van onze kant van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een gezegend nieuw jaar toegewenst. In onze feicitatie delen natuurlijk ook Elly en Marcel.
    Het zal wel druk worden. Ik heb begrepen dat alle kinderen komen.
    Geniet van deze dag en we zien uit naar jullie verdere belevenissen.

groeten van

Rien en Gerrie

• 13 Januari 2014 - 15:56

Emiel En Anja:

Hallo
    Mooi dat we zo over jullie schouder mee kunnen kijken.Karel van harte gefeliciteerd met je
    verjaardag.Gods zegen toegewenst.Ook onze felicitaties voor Elly en Marcel.
    Nog een goede tijd daar.

groetjes van Emiel en Anja

• 13 Januari 2014 - 19:34

Koos En Janny:

hallo karel en ellie en marcel
    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Karel
    Hopelijk was het een leuke verjaardag zo ver weg
    En wij nemen er wel een borreltje op
    wij wensen je een gezegend nieuw levensjaar
    Met Ellie en de rest van de fam. natuurlijk

En wat leuk naar de evenaar wij zijn er ook geweest maar dan op een heel ander plekkie
    Eindelijk heb ik de site via Willie weer gevonden dus gaan we jullie nu ook volgen
    Nog veel plezier met elkaar en met de kindertjes
    Veel liefs van Janny ook namens Koos

• 13 Januari 2014 - 21:39

Bas En Saskia:

Beste Karel, Ellie en Marcel,

Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag Karel! Gods zegen in het nieuwe levensjaar.

Groetjes,
    Bas en Saskia

• 16 Januari 2014 - 21:34

Leen En Corrie:

Hoi allemaal!
    Nu pas (donderdag) sluit ik mij aan het rijtje happy birthday.
    Karel van HARTE dat je 73 jaar geworden bent! en in goede gezondheid en onder Gods Zegen!
    en natuurlijk Elly, jij ook gefeliciteerd met je lieve schat. Ook Marcel niet te vergeten.
    Mooie verslagen!
    Sjaloom!